5 razlogov, zakaj redno uživati zelenjavo

5 razlogov, zakaj je zelenjava zdrava

»Pojej solato,« so nam govorile naše babice, ko smo skupaj sedli k družinskemu kosilu. So že vedele zakaj. Odkar pomnimo poslušamo nasvete in priporočila o tem, kako moramo je potrebno pojesti veliko zelenjave. Toda kaj je v resnici tako posebnega na zelenjavi? Zakaj vedno več beremo in poslušamo o različnih načinih priprave zelenjavnih obrokov, da bi nadomestili vnos sladkorja in maščob?

Dejstvo je, da je redno uživanje zelenjave ena najbolj enostavnih odločitev, ki jih lahko sprejmete h koraku proti zdravju nasploh. Hranila iz zelenjave so ključna za ohranjanje splošnega zdravja. Prehrana, ki je bogata z zelenjavo, lahko zniža tveganje za sladkorno bolezen, rakava obolenja in obolenja srca kot tudi znižuje možnost kapi.

1. Ker nas spremlja že iz pradavnine
V tradicionalnih kulturah so uživali več hrane rastlinskega izvora kot mesa preprosto zato, ker je zelenjava bila tisto, kar je bilo vedno na voljo. Z razvojem kmetijstva je prišel vzpon civilizacij in v primerjavi z rejo živine je kmetijstvo ostalo dominantno dolgo časa. Zelenjava (in njeno gojenje) je bila zelo pomembna in medtem ko je bila njena hranilna vrednost še vedno neznana, so jo sprejeli kot okusen, poceni in zanesljiv vir hrane.

2. Zelenjava je ustvarjena za naša telesa
Zelenjavo bi morali jesti vsak dan, ker preprosto ne obstaja drugačna skupina živil, ki bi vsebovala tako popolno kombinacijo hranil, ki bi se tako ujemala z našimi vsakodnevnimi človekovimi potrebami. Zelenjava se nam prilega kot klobuk in je preprosto ni mogoče primerjati z drugimi skupinami živil, vključno s sadjem, stročnicami, oreščki, semena, itd. Zelenjava je resnično eden izmed najboljših virov vitaminov, mineralov in fitokemikalij, ki se borijo proti različnim boleznim.


Obrok poln vitaminov in mineralov, za malico ali kosilo!

3. Zelenjava za mladostni sijaj kože
Prehrana z veliko zelenjave ni koristna le za dobro počutje, ampak tudi za boljši izgled. Zelenjava pomaga vlažiti vašo kožo, kar pomaga zmanjšati gube, ki jih pridobite z leti. Ne le, da nekatere vrste zelenjave vsebujejo od 85 do 95 odstotkov vode, zelenjava vsebuje tudi številna fitohranila, ki zavirajo staranje vaše kože, saj preprečuje poškodbe celic zaradi stresa, UV svetlobe, in škodljivih snovi iz okolja. Visoke vsebnosti vitamina C, v paradižniku, kumarah, papriki, brokoliju, in drugi zelenjavi, pomagajo telesu pri tvorjenju kolagena. Vitaminski nadomestki preprosto ne morejo prekositi vitaminov in mineralov pridobljenih iz naravnih virov.

4. Zelenjava za zdrave kosti
Sveža zelenjava je »rock zvezda«, ko gre za zdravje kosti. Nudi visoko biološko razpoložljive oblike kalcija, magnezija, silicija, in vrsto drugih mineralov, ki jih potrebujemo za izgradnjo močnih in zdravih kosti. Eden od, v maščobi topnih vitaminov, ki igrajo ključno vlogo pri zdravju kosti, je vitamin K2, saj je njegova osnovna funkcija, da se preusmeritevja kalcija v ustrezna območja v telesau (zobje in kosti). Vitamin K2 pomaga tudi pri usmerjanju kalcija stran od področij, kjer lahko povzroča težave, kot na primer v  arterijaha in mehkih tkivih.

5. Zelenjava pomaga uravnotežiti vašo telesno težo
Zdaj vemo; zelenjava je polna vitaminov, mineralov in vlaknin, ki so vsi ključnega pomena za zdravo prehrano. Zelenjava je tako zelo pomemben del dobro uravnoteženega in zdravega načrta prehranjevanja. Obstaja veliko različnih načinov, kako izgubiti ali ohraniti zdravo telesno težo, prehrana z več zelenjave pa je zagotovo najbolj varen in zdrav izmed njih.


V Solatnem baru lahko solato in raznovrstno zelenjavo po vaših željah naročite prek spleta, mi pa vam jo pripravimo ter dostavimo – domov ali v službo; kamor si zaželite.