Šest mitov in resnic o solati

Solata - Miti in Resnice

Ljudje, ki se preprosto odločajo za zdravo prehrano lahko z iskanjem informacij pridejo navzkriž z različnimi trditvami. Da ne boste imeli takšnih težav pri brskanju o solati, smo za vas pripravili nekaj mitov in resnic oziroma šest najbolj pogostih zmotnih trditev o solati in zelenjavi.

Mit #1: Prelivi za solate brez maščob so najbolj zdravi
Resnica: Ne povsem. Resnica je, da prihranite na kalorijah, vendar pogosto takšni prelivi vsebujejo veliko sladkorja (tudi več kot 30g na porcijo) in ne ponujajo nobene hranilne vrednosti. Poleg tega blokirajo vašo sposobnost za absorbcijo karotenoidnih antioksidantov iz zelenih solat in paradižnikov – pomembnih spojin, ki zmanjšujejo tveganje za bolezni srca in ožilja.

Mit #2: Organska solata je bolj zdrava
Resnica: Ko je govora o hranilnih vrednostih, je svežina solate bolj pomembna kot to, da kupujemo solato z oznako »organsko«. Po tem, ko je solata pobrana vsak dan izgublja vitamina B in C ter vsebnost drugih hranil; toplota in svetloba pa ta upad še pospešita. Glava solate, ki je bila pobrana včeraj, je ohranila dosti več hranilnih snovi, kot organska solata, ki je bila s polja pobrana tri dni nazaj.

Mit #3: Solata ledenka ne vsebuje (veliko) hranilnih snovi
Resnica: Porcija solate ledenke zagotavlja 22% priporočenega dnevnega vnosa vitamina K. Vitamin K je hranilo, pomembno za strjevanje krvi in pripomore k zdravju srca ter kosti. Ledenka je tudi dober vir vitamina B6, železa, kalija in je zelo dober vir prehranskih vlaknin, vitamina A, vitamina C, folatov in mangana. Zdrava prehrana, pestra z živili rastlinskega izvora, vam bo pomagala pridobivati zadostne količine vlaknin, vitaminov in mineralov, ki zagotavljajo zdrav način življenja!


Naredite nekaj zase in svoje zdravje!

Mit #4: Korenje vsebuje veliko sladkorja
Resnica: Le polovica ogljikovih hidratov iz korenja vsebuje naravni sladkor. Preostali del so srcu prijazne vlaknine in kompleksni ogljikovi hidrati. To pomeni manj sladkorja kot ga pridobite v kozarcu mleka ali pri srednje velikem sadežu. Poleg naravnega sladkorja korenje vsebuje tudi vitamine, minerale in vlaknine, kar pomeni, da ne zaužijete preveč praznih kalorij, kot na primer pri sladkarijah.

Mit #5: Koruza ni nič drugega, kot ogljikovi hidrati
Resnica: Seveda, koruza vsebuje ogljikove hidrate. S pomembno razliko! To so visoko kakovostni, kompleksni ogljikovi hidrati. Rastlina kot takšna ima le malo skupnega s fruktoznim sirupom, sladilom iz koruze, ki mu s predelavo vzamejo večino hranilnih snovi. Koruza ima pravzaprav kar dve vlogi: je tako zelenjava kot tudi žitarica, torej vsebuje ogromno vlaknin. Večji koruzni storž tako vsebuje kar 15% dnevnega priporočenega vnosa vlaknin.

Mit #6: Solata je solata
Resnica: Vsaka vrsta solate ponuja različne vsebnosti hranilnih snovi. Priporočamo, da je na vašem krožniku kar največ različnih vrst solate. Ledenka, romana, špinača, rukola, radič, maslena solata … Vsaka ponuja različne vsebnosti vitaminov, mineralov in drugih hranil.


Če slučajno (še) ne veste, v Solatnem baru lahko solato po vaših željah naročite kar prek spleta (TUKAJ), mi pa vam jo pripravimo ter dostavimo – domov ali v službo, kamor si zaželite. Izgovorov, da ni časa za zdravo prehrani, tako ni več!